martes, 22 de mayo de 2012

Publicitat subliminal.

Mentre realitzava l'anàlisi publicitari de dos anuncis, vaig trobar amb un tema que m'interessa molt: la publicitat subliminal.
Es considera publicitat subliminal tot aquell missatge audiovisual (composat per imatges i sons) que s'emeten per sota de l'umbral de les percepcions conscients i que inciten el consum d'un producte. També és aplicable a aquells missatges visuals que contenen informació que es pot observar a simple vista, com per exemple els anuncis d'imatge fixa en revistes ilustrades o en cartells.

En el cas de les imatges en moviment, l'èsser humà no és capaç de percebre de manera conscient cada una de les imatges que es projecten sobre una pantalla a una velocitat de més de 14 imatges per segon. Però el cervell sí que és capaç de percebre-les, de tal manera que qualsevol missatge que s'intersi per aquest mètode pot ser percebut de forma subconscient, el que alguns han aprofitat per afirmar que aquest tipus d'imatge influeixen en la voluntat de l'individu a l'hora de realitzar una determinada activitat (consumir X producte, una amrca; sentir algun tipus de sensació: placentera o pel contrari repulsiva; o incitar alguna necessitat: set, gana, etc.). Fins i tot en la música es poden trobar de missatges subliminals, amb la lletra al revés o els cors que se senten de fons, ens poden dir alguna cosa, molts cops, amb missatges satànics.

Alguns exemples poden ser els següents anuncis:



Aquest anunci de diari d'algun tipus de vi com molts altres, estàn relacionats amb la sexualitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario