lunes, 5 de marzo de 2012

Anunci publicitari

Ens han proposat la crítica de dos anuncis: un que ens agradi i un altre que no. 

El que m'agrada

ANÀLISI OBJECTIU. Què veiem?
Nom del producte/marca: Adidas.
Eslogan/logotiop: tres ratlles en diagonal formant un triangle amb la paraula "adidas" a sota d'aquest.
Descripció del producte i dels destinataris: és una marca de roba, majoritaritàriament esportiva però també hi ha que no. És molt coneduga pel seu dinamisme i el seu canvi continu de dissenys, publicitat. És dirigida per a un públic juvenil, o no, però que sigui esportiu i a la vegada, li agradi cuidar el seu aspecte.
Identificació del medi en què apareix: anunci publicitari  d'internet.
Tipo de campanya: representa una campanya de manteniment perquè no ens presenta presenta cap producte seu, és a dir, cap roba sobre la qual vulguin fer campanya. Sinó un objecte, que agrada a tothom i la forma és la del logotip.
Tractament del producte: hi ha un pastís de xocolata i nata, la distribució dels quals en el tros de pastís ens recorda a l'eslogan de la marca.
Aspectes sintàctics-expresius: és un pla frontal, el tros de pastís es troba al centre de la imatge i al voltant hi ha diferents degradats de blaus cap a blancs.
Tractament llingüístic: és popular, perquè hi apareix un objecte tradicional, que tothom coneix i el tenim present al dia a dia. També és ingeniós perquè s'ha col·locat perfectament perquè les formes del pastís ens recordin a "adidas".
Text escrit: hi ha un text en portuguès: 55 anos e 281 calorias, que vol dir: 55 anys i 218 calories. Suposo que significarà que des que s'ha creat la marca, algu que l'hagi consumit desde llavors, només haurà acumulat 218 calories perquè ha usat la roba d'Adides..

ANÀLISI SUBJECTIU. Què ens sugereix?
Impacte de l'anunci: el que més impacta i a la vegada agrada molt és veure un pastís de xocolata i nata, que no desagrada a ningú. És a dir, agraden tant l'idea com el tractament formal perquè totes dues atrauen l'atenció del públic.
Presentació del producte: Es destaca l'estètica de la marca. No estan anunciant cap producte si no que nomès s'estan autoanunciant perquè nomès surt el seu logotip com un pastís, és a dir, ens estan dient que la seva marca és tan bona com la bona pinta que té el pastís.
Públic al qual s'adreça l'anunci: Masculí/femení, esportiva o que li agradi portar les marques més de moda i innovadores. Pel que fa a la classe social, va dirigit a algú de classe mitja/superior.
Valors i estereotips que s'utilitzen com a reclam o es manifesten: Es manifesta que la seva marca és molt bona.
Significat que es deriva dels elements morfosintàctics i expressius: Els elements que utilitza són un fons blau grisenc, no gaire llampant per no treure protagonisme a l'objecte principal que està en primer pla; per això el fons es veu com difuminat i amb un sutil foco de llum a l'esquerra, per trencar amb la planície del fons.
Aportacions de l'estructura narrativa: El doble sentit de l'objecte; és un símbol: un pastís simbolitzant el logotip de la marca.
Funció que realitza el text escrit / verbal: El text escrit (55 anos e 281 calorias.) vol reforçar el doble sentit de la imatge del pastís: que la marca ja té 55 anys i que el valor alimentici del pastís que és de 281 calories.
Recursos estètics i semàntics utilitzats: Tot l'objecte central és un recurs estètic: perquè és una cosa que a tothom li agrada i només de veure crida l'atenció. I de semàntic és el doble sentit mencionat anteriorment. A més, hi ha el logotip vertader a sota en una franja limitada per dues línies horitzontals, el qual es pot comparar i concideix perfectament amb el logotip "fals" del pastís.

Estratègia comunicatiu-persuasiva. Com aconsegueix AIDA? Aconsegueix l'atenció de l'espectador utilitzant aquest recurs estètic tant convincent com és un pastís de xocolata i nata, sumant-li la gradació del color blau grisenc del fons i les línies blanques, que tot junt, creen harmonia i estètica molt persuasiva.
 El que no m'agrada.


ANÀLISI OBJECTIU. Què veiem?
Nom del producte / marca: bambes i bolsos/Puma.
Eslògan / logotip: Puma.
Descripció del producte i dels seus destinataris: bambes esportives o no, i bolsos petits vermells amb decorats de ratlles horitzontals blancs amb el logotip de la marca. Destinat a joves.
Identificació del mitjà en què apareix: Internet.
Tipo de campanya: Promoció del producte. 
Tractament del producte: Es veu com una parella de joves vesteixen el seu producte.
Descripció dels elements morfològics: No n'hi ha.
Estructura narrativa (SI TÉ): Explica a través d'una sola imatge, com una noia, jove està practicant sexe oral amb un noi, jove també, com en un passadís secret, perquè ningú els vegi.
Aspectes sintàctic - expressius: Pla semi-detall, en el moment en què la noia s'ajup en front del noi i està a punt de fer-li sexe oral. El color que més descata són el color vermell- que es veu en el producte, en les bambes i el bolso de la noia- i després es veu també, amb no tanta insistència però sí perquè hi ha un focu de llum il·luminant-lo, les bambes negres del noi.
Tractament lingüístic:  No utilitza text. Només la imatge i a la part inferior dreta, el logotip.
ANÀLISI SUBJECTIU. Què ens sugereix?
Impacte de l'anunci:
Imatge eròtica que ens vol reflexar les bestieses juvenils que els joves als qui va adreçat han fet o faràn algún dia!
Presentació del producte: Destaquen el producte a vendre. Però el fet que estigui en aquell pla, també destaquen la sexualitat, l'erotisme, la juventut...
Públic al qual s'adreça l'anunci: Masculí/femení, de 15 a 30 anys, d'una classe mitjana-superior.
Valors i estereotips que s'utilitzen com a reclam o es manifesten: Utilitat del sexe com a valor més representatiu de la juventud. A més, destaca el fet que la noia és la que fa tenir el plaer al noi, qui també porta el producte posat; com dient que qui no el portés, no tindria aquestes aventures entremaliades.
Significat que es deriva dels elements morfosintàctics i expressius: Es deriva el desig sexual que es tenen un jove cap a l'altre perquè porten les bambes posades.
Aportacions de l'estructura narrativa: Una noia jove o adolescent, ajupida a punt de baixar-li els pantalons a un noi, per portar a terme el sexe oral.
Funció que realitza el text escrit / verbal: No hi ha text escrit.
Recursos estètics i semàntics utilitzats: S'usa la figura dels joves per atreure a aquells joves i als no tan joves que els agradaria tornar a temps enrere i tornar aviure aquells moments de bogeria desenfrenada, com reflecteix la imatge.
Estratègia comunicatiu-persuasiva. Com aconsegueix AIDA?: Per aconseguir l'AIDA fan servir una cosa habitual en les persones, com és el sexe.. Però utilitza aquest tipu de sexe i aquest tipus de personatges: com són una joveneta, que sembla ser adolescent, i a un noi, per fer venir ganes de fer aquest acte als adolescentss, i per tornar al passat, recordar aquells moments i tornar a viure'ls als joves. Per això, els caldria anar a l'última amb aquestes bambes i bolsos Puma.


En aquesta pàgina hi ha una sèrie d'anuncis publicitaris arreu del món, que em semblen molt interessants, perquè son ingeniosos i arriben bé a l'espectador. http://www.taringa.net/posts/imagenes/1598609/25-anuncios-ingeniosos-_muy-bueno_.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario